چطوری از طریق کامنت ها و دایرکت ها، برای تولید محتوا ایده بگیریم؟
این روزها در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرام، پیدا کردن ایده برای تولید محتوایی که چالشی و پربازدید باشد؛ به یک دغدغه اساسی و حل نشدنی تبدیل شده است. اما غافل از اینکه منبعی بی انتها از ایده ها در دل پیج خودتان وجود دارد و آن چیزی نیست جز سوالات و کامنت ها و پیام هایی که در دایرکت از مخاطبان دریافت می کنید؛ و چه بسا اکثر اوقات افراد از این منبع برای الهام گرفتن و تولید محتوای مناسب پیج خود بی خبرند. به کارگیری درست این منبع می تواند کمک بسیار بزرگی در ایده یابی و تولید محتوا به شما بکند.
چرا مخاطب باید الهام بخش شما باشد؟
اگر شما بتوانید نیاز ها و دغدغه های مخاطب را تبدبل به محتوا کرده و پاسخ گوی او باشید؛ پیج شما تبدیل به یک پیج محبوب و مفید برای مخاطبتان خواهد شد و از هر جهت شما برنده بازی خواهید بود چرا که با اعتمادسازی و افزایش تعامل پیج شما رشد خواهد کرد و از طرف دیگر برای ایده پردازی زمان کمتری صرف می کنید.
سوال اساسی: کامنت ها و دایرکت های الهام بخش کدامند؟
برای این کار احتیاجی به طی کردن مسیرهای سخت و گمراه شدن و کلافگی نیست؛ راحت ترین راه بررسی کامنت های پست های پیج خودتان و یا پیج های مشابه است به ویژه پست هایی که به نسبت بقیه بازدید بالاتر و تعامل بیشتر داشته اند. همچنین پیام های پرتکراری که در دایرکت ها دریافت می کنید نشان دهنده همان دغدغه های مخاطبین شماست.
و اما چطور از این منابع، محتوای مفید تولید کنیم؟
در قدم اول می بایست کامنت ها و دایرکت های دریافتی خود را دسته بندی کنید؛ تا بتوانید از گم شدن در دنیای شلوغ این فضا جلوگیری کنید. قدم بعدی این است که این پیام ها را به صورت یک پرسش جذاب و یا یک تیتر چالشی طراحی کنید و در آخر آن را به هر شکل و قالبی که مدنظر شماست و مورد نیاز پیج شماست از ریلز گرفته تا استوری به صورت تخصصی بسازید.
در نهایت: صدای مخاطب، بهترین منبع ایده پردازی شماست.
اگر به دنبال تیمی هستید که بتواند این ایده پردازی و تبدیل ایده ها به محتوای حرفه ای را برای شما انجام دهد؛ Dopaminaco، همان تیمی ست که به آن احتیاج دارید. برای دیدن خدمات تیم Dopaminaco، تنها کافی ست روی دکمه پایین کلیک کنید.